Jak ja się cieszę że go nie kupiłem!

Kiedy usłyszałem (wyczytałem?) o tym że posiadacze prawka kat. B będą mogli jeździć jednośladami do 120cm3 ucieszyłem się jak dziecko. Oczy się zaszkliły! Bo już chodził mi po głowie jakiś skuter, tak 4Fun i na dojazdy do pracy, a teraz po nowelizacji to nie będzie srania po krzakach tylko będzie mogło to być coś co potrafi się rozpędzić do teoretycznych, przepisowych 80km/h.

I tak myślałem, trochę poczytałem. Nagle BACH! Znalazłem to ogłoszenie.

To o którym pisałem i spowodowało że w dobę miałem u siebie pod blokiem małe czerwone, czterokołowe pędzidełko.

Trochę nim pojeździłem, wyciągnąłem jakieś wnioski i jednym z nich jest to że mimo całkowicie oddzielnej kategorii pojazdu, zakup ten był absolutnie milion razy trafniejszy niż dwukołowiec!

Zaczynając od tego że zimą też będę mógł z niego korzystać. Bo jednośladem to niekoniecznie (chyba że rowerem). Potem jest aspekt zarobkowy, bo do takiego nawet najmniejszego i najtańszego pierdzikółka mogę zapakować pełen bagażnik gratów i zajechać z backupem do klienta, na zakupy, do mechanika, czy z kompletem osób na imprezę. Koszty utrzymania to też jakiś grosz albo dwa. Bo OC dla osób z maks zniżkami to ~120zł. Oleju wchodzi całe 3l. A średnie spalanie z wcale nie ekonomicznej jazdy to 4,5l ropy (na 1-2-3 pod blokiem – 4.31zł/l! 😀 ).

Z tej okazji mogę wreszcie przygotować mini podsumowanie fotograficzne po kilku miesiącach użytkowania.

DSC00731
Aktualnie w kufrze jest pełnio ciulstwa z pracy plus mnóstwo gratów z bety! Proszę Państwa! Przepakowałem E34 do Szkarady!
DSC00749
Pokrętło trzeba wcisnąć żeby odpalić spryskiwacz tylnej szyby i przekręcić w celu włączenia wycieraczki. Trochę jak na automacie Pinball.
DSC00748
Rzut z góry na dzikie stado 36 koni!
DSC00747
Kiedy go otwarłem pierwszy raz, odgarniałem pajęczyny między chłodnicą a kolektorami!
DSC00746
Cienki i Sej mogą o takim czymś tylko pomarzyć!
DSC00745
Nawet radio jest z epoki! Ma zdejmowany panel i pewnie kosztowało jakieś absurdalne pieniądze! Zapalniczka i kipielnica w stanie dziewiczym.
DSC00744
Brak boczków!
DSC00743
Pokrętło od ogrzewania tylnej szyby i coś już nie spotykanego 😉
DSC00742
Wóz jest na tyle nieskomplikowany że przycisk awaryjnych, po wciśnięciu nie wraca po ponownym wciśnięciu. Trzeba go wyciągnąć.
DSC00738
Podsufitka mimo że jasna, jest w stanie doskonałym!
DSC00737
Fotele również nie noszą żadnego śladu użytkowania! A po praniu są całkiem świeże.

DSC00739

DSC00736

DSC00735

DSC00734

DSC00733

Na koniec dla wytrwałych, pozwoliłem sobie wrzucić kilka drobnych filmików. Wiem że nie jest to obrobione w żaden elegancki sposób. Ale jako że jest to pierwszy taki wrzut, w dodatku o pierwszej w nocy, nie będę się z tym patyczkował. Na razie ja utrzymuje stronę, nie ona mnie 😉


   
*Wiem że jak zawsze, popełniłem gafę..

Ogólnie jestem strasznie zadowolony. Skuter czy jakiś mini motorek to dalej byłaby tylko maszynka do wożenia z punktu A-do-Z i nic więcej, bo o zabawie nie ma mowy. A taką czerwoną paskudą mogę równie tanio dojechać, do tego dorobić i ogólnie jest to prawie pełny substytut Buczka. Gdyby tak mieć GTti! Wtedy dopiero bym leczył cwaniaków! 😉

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: Wpisy

4 komentarze

  1. P.S.
    Uprzedzam pytania. Kierownica nie jest oryginalna, poprzedni właściciel przełożył ją z nowszego modelu, chyba Sirion. Bo oryginał był jeszcze cieńsza niż ta w Tico!

      1. Citroen AX 1,4D – i wszystko jasne.
        P.S. fajne brzmienie ma ten dizelek; osobiście sprawdziłbym stan poduszek pod silnikiem, bo żeby wajcha od ręcznego…?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *